sábado, 17 de octubre de 2009

Trucos orientais

Xa era tempo tamén de ter unha bicicleta para moverse por Sydney adiante. Hai que aforrarlle minutos ó día e cartos ó transporte público que é escaso. Só pasan dous autobuses cada hora para poder ir dende Surry Hills, onde vivo, ata a Universidade. Pouca cousa para unha cidade coma Sydney, que bota de menos unha rede de metro potente. O sistema de City Rail, de tren da cidade, non está mal debido ás grandes distancias que hai que salvar, pero un metro sería máis conveniente na miña opinión.

O sábado pasado buceei un pouco por Gumtree, a páxina web para atopar dende casa ata calquera cousa que se che ocurra en toda Australia, e atopei unha bici que podía valer. Contactei o anuncio e o día seguinte alá fun, a Parramata, alí onde remata a baía de Sydney, alí onde se fundou a primeira colonia rural de Australia en 1789. Tras media hora de City Rail cheguei a estación-centro comercial de Parramata, un lugar realmente multicultural no que un, sinceramente, non sabería dicir en que país do mundo se atopa.

Alí conseguín encontrarme co rapaz que vendía a bicicleta. Un vietnamita do norte. Unha cita a cegas sen libro nin rosa vermella, só cun pequeno negocio polo medio. Non viña sobre rodas. Levoume ata a súa casa, un gran edificio novo de moitas plantas situado no medio dun solar. A mole de cemento contrastaba como negro sobre branco con tódalas casiñas de dúas prantas que se espallan como mermelada sobre a gran torrada que é área metropolitana de Sydney.

Despois de ametrallarme a preguntas polo camiño e de contarme a súa historia de amor con esa amante que nuns minutos ía cambiar por tres papeis, chegamos ó garaxe onde estaba a bicicleta.

- Podo probala?

- Adiante, por favor

Aí montei, malamente, e din unha pequena primeira volta. “Ummm…non sei, isto carraquea un pouco”, pensei. Voltei cara el e despois de recoñecer claramente a miña faciana de globero (novato ou inexperto no argot ciclista) fíxome a pregunta do millón:

- Móntaches algunha vez nunha bici de marchas?

Coma quen se dun sueco se tratara, din media volta coa bici despois dun calado “yes” que me escapou por debaixo do nariz, e seguín probando a máquina mentres meneaba a cabeza de lado a lado entre diversión e incredulidade. Concentreime na bici, non creo que aguantara un Tour de Francia, e éme un pouco pequena, pero para moverse por Sydney adiante ben podía valer. 150 dólares era o prezo fixado no anuncio.

- Mira, – puxen cara de circunstancias e de facer un inmenso favor – eu vendo como está, sinceramente podoche dar 110, non máis. Ademais non quero o casco que me ofreces, xa teño un.

- Eu diría 140, dixo sen moita credibilidade

- 110, de verdade, non vale máis

- A ver – esquivou a miña mirada, ollou cara o chan e tocou o piano na súa perna – e se o deixamos en 120?

- Co candado e o bombín?

- Si

- Trato feito

Esta é a bici.

Non foi un mal releo pero aínda me queda moito para estar á altura dos meus mestres. Subimos ó seu piso para realiza-la transacción e para que me dera os papeis da garantía da bici. No ascensor continuou a súa batería de preguntas para saber esta vez canto pagaba eu de piso. Cando lle dixen a cantidade explícoume o que tiña que facer coma se de meu pai se tratase. Que boa xente estes orientais.

- Ti aluga-lo piso enteiro, e despois enches as habitacións cobrándolles máis ós que veñen vivir contigo, que che pagan o piso practicamente. Eu comparto habitación con meu irmán e así vivimos por uns 50 dólares á semana. Claro, te-lo risco de que se non atopas xente, tes que pagar ti todo.

Un tipo arriscado. A especulación pura, tipos arriscados. Quen dixo que o aloxamento en Sydney era caro?

O segundo truco oriental foi aínda mellor. O rapaz chino que deixa a habitación para a que vou ir eu ensinouma esta semana. Cando lle fun dicir antes de marchar o seu merecido “thanks, see you”, el reclamou a miña atención de novo. Non entendín por que. Comezou a falar consigo mesmo dando reviravoltas sobre un tema que eu non acaba de comprender. Ademais, o seu macarrónico e incomprensible acento de melodía chinesa complicou a comunicación. O discurso chino, e isto está comprobado en diversos estudos, ten forma de espiral, nunca din nada de forma directa porque na súa cultura isto está considerado de mala educación. Hai que ir á volta.

Ó final, tras varias preguntas cheguei a comprender do que se trataba. Resumíndoo, ó incumplir el a duración do contrato de arrendamento tiña que pagar unha penalización de 250 dólares e ofrecíame que colaborase e compartise á metade o gasto, xa que eu “obteño un beneficio da súa marcha”. Seica era o máis xusto pola miña parte que lle pagase a metade da penalización. Mira ti.

Afortunadamente, aínda que puxo cara de ONG, o meu nivel de candidez superou esta proba. Intentei facerlle comprender que eu non tiña nada que ver coa súa decisión de marchar a vivir a outro sitio e que, polo tanto, nada lle tiña que axudar a pagar nin compartir. Mais foi imposible. Mellorou a oferta e deixouna en 100 dólares.

- Non home, non che vou pagar nada, non teño ningún porque, síntoo.

- Polo menos pénsao.

E se colara, colaba.

3 comentarios:

  1. Non será moita bici para un globero coma ti?

    O espírito do vietnamita é a mellor definición do empresario capitalista que escoitei xamais. Tantos anos na facultade e aínda non sabiamos deses trucos lucrativos. Manda carallo.

    ResponderEliminar
  2. Cuántas albertadas en tan pocas líneas... Acabarás haciéndote amigo de los orientales, j'en suis sûre!!

    ResponderEliminar
  3. "- Móntaches algunha vez nunha bici de marchas?"
    jajajajaja, pero ke carcajadas doy aki chaval... vaya globero tú! Estos orientales son muy, pero muy raros, me cago en la ostia..

    Pero al fin y al cabo, AU$120 son algo cerca de los €70, no? Justo lo q pagué por mi Orbea, te diste cuenta!?

    Te cuento q ella ha sido regalada hace 2 semanas con un cuentakilómetros.. nada de otro mundo, pero está bien. Soy presumido de mi "Roja", dsps de superar un Camino de Santiago con Felipe, seguro que está tbn lista para un Tour de Francia.. ajajajjaa

    ResponderEliminar